Synlig i Google
Hvorfor være synlig i Google?
Dersom du ønsker å få salg eller kunder via internett er du nødt til å være synlig i Google.
Grunnen er at dine målgrupper søker i Google, og dersom du ikke er synlig i Google er du ikke med i deres kjøpsprosess i det hele tatt:
- omtrent 9 av 10 kjøpsbeslutninger starter på Internett (!!!)
- 9 av 10 søk etter produkter eller tjenester skjer i Google
Med andre ord: Dersom du blir mer synlig i Google vil du få mer oppmerksomhet fra din kundegruppe, og sannsynligvis flere salg.
Det er SVÆRT god økonomi i å være synlig i Google. Det er derfor det er så stor konkurranse om å være synlig.
“Takk for jobben dere gjør og rådene dere gir! Vi er veldig synlig i Google, og det gir oss definitivt mye salg. Gleder oss til fortsettelsen!”
- Ledlysbutikken.no ved Tor Dehli
Hva er å være “synlig i Google”?
Med å være “synlig i Google” menes det å være synlig etter at din målgruppe har gjennomført et søk. Din nettside må ligge høyest mulig i søkeresultatet for at din målgruppe skal se det. I realiteten MÅ din hjemmeside være blant de 10 beste i sin klasse, ellers går du glipp av ca 90% av den potensielle oppmerksomheten.
Synlighet på Google betyr derfor i praksis at din nettside ligger i topp 10 på Google
Merk: Du bør ligge i topp 10 i Googles “oraniske søkeresultat”. Med dette menes at du ikke kan betale Google for en slik oppføring. Google-annonser virker altså IKKE inn på din synlighet på Google – slik vi her tydeliggjør den.
Det er dette som gir deg gode muligheter: For uansett hvor sterke ressurser dine konkurrenter har, kan du ved å jobbe smartere klare å gjøre det bedre enn dem.
Hjelp med å bli synlig på Google?
Dersom du ønsker å bli mer synlig i Google søkeresultater kan vi hjelpe deg. Som et av de beste firmaene innen synlighet i Google kan vi love en god jobb og gode resultater.
Ta kontakt med oss for en uforpliktende samtale om din hjemmeside.